Arama motoru optimizasyonu, çevrimiçi pazarlamanın önemli bir parçasıdır, çünkü arama, kullanıcıların web'de gezinmesinin temel yollarından biridir. 2014 yılında, Google, Bing, Yahoo, Baidu ve Yandex gibi arama motorlarında dünya çapında 2,5 trilyondan fazla arama yapıldı. Çoğu web sitesi için, arama motorlarından gelen trafik ("doğal" veya "organik" trafik olarak bilinir) toplam trafiğinin büyük bir bölümünü oluşturur.
Arama sonuçları sıralı bir listede sunulur ve bir sitenin alabileceği listede ne kadar yüksek olursa, site o kadar fazla trafik alma eğilimindedir. Örneğin, tipik bir arama sorgusu için, bir numaralı sonuç, bu sorgu için toplam trafiğin %40-60'ını alır ve iki ve üç numaralı sonuçlar önemli ölçüde daha az trafik alır. Arama yapanların yalnızca %2-3'ü arama sonuçlarının ilk sayfasının ötesine tıklar. Bu nedenle, arama motoru sıralamasında küçük bir gelişme bile bir web sitesinin daha fazla trafik almasına ve potansiyel olarak iş yapmasına neden olabilir.
Bu nedenle, birçok işletme ve web sitesi sahibi, sitelerinin arama sonuçları sayfasında (SERP) rakiplerinden daha yüksek görünmesi için arama sonuçlarını manipüle etmeye çalışacaktır. SEO burada devreye giriyor.
Google gibi arama motorları, belirli bir sorgu için hangi sayfaların gösterileceğini belirlemek için bir algoritma veya kurallar kümesi kullanır. Bu algoritmalar son derece karmaşık olacak şekilde gelişti ve Serp'lerinin sıralamasını belirlemek için yüzlerce hatta binlerce farklı sıralama faktörünü hesaba kattı. Bununla birlikte, arama motorlarının bir sitenin kalitesini ve nasıl sıralanması gerektiğini belirlemek için değerlendirdiği üç temel ölçüm vardır:
Bağlantılar-diğer web sitelerinden gelen bağlantılar, bir sitenin Google ve diğer arama motorlarındaki sıralamasını belirlemede önemli bir rol oynar. Bunun nedeni, bir bağlantının diğer web sitelerinden bir kalite oyu olarak görülebilmesidir, çünkü web sitesi sahiplerinin kalitesiz olan diğer sitelere bağlantı vermesi olası değildir. Diğer birçok siteden bağlantı alan siteler , özellikle de onlara bağlanan sitelerin kendileri yetkili ise, arama motorlarının gözünde otorite kazanır (Google'da "PageRank" olarak adlandırılır).
İçerik-bağlantılara bakmanın yanı sıra, arama motorları belirli bir arama sorgusuyla alakalı olup olmayacağını belirlemek için bir web sayfasının içeriğini de analiz eder. SEO'nun büyük bir kısmı, arama motorları kullanıcılarının aradığı anahtar kelimelere yönelik içerik oluşturmaktır.
Sayfa Yapısı-SEO'nun üçüncü temel bileşeni sayfa yapısıdır. Web sayfaları HTML'de yazıldığından, HTML kodunun nasıl yapılandırıldığı bir arama motorunun bir sayfayı değerlendirme yeteneğini etkileyebilir. İlgili anahtar kelimeleri sayfanın başlığına, URL'sine ve başlıklarına dahil etmek ve bir sitenin taranabilir olduğundan emin olmak, site sahiplerinin sitelerinin SEO'SUNU iyileştirmek için alabilecekleri eylemlerdir.
Arama motoru optimizasyonu süreci, arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almak için arama motoru algoritmalarının bu temel bileşenlerinin her birini optimize etmeyi içerir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder